Wednesday 26 November 2014

Part 2 - Sekitar Majlis kahwin ~ Goodie bag dan bilik pengantin (DIY)


     Masih bercerita sekitar majlis kahwin adik saya yang berlangsung pada 5 Jun tempohari. Kali ini saya kongsikan persiapan menyediakan goodie bag untuk tetamu. Dalam satu plastik kecik kami isikan dengan sumi, coklat dan biskut wafer. Semuanya dalam kos yang minima.Ada 2 jenis yang kami buat. Satu untuk tetamu dari dekat, menggunakan paper berwarna coklat dan dihias bersama reben dan paper doilies dan satu lagi yang bercorak polka dot juga berhias reben & paper doilies untuk tetamu jauh.
Sumi / gula-gula dan biskut wafer 

Paper doilies digunakan untuk menyediakan goodie bag kami
goodie bag simple sesuai dengan budget yang berjaya disiapkan
Goodie bag untuk tetamu jauh bercorak polka dot.Murah sajer harganya.Kami beli di Mydin


Taraaa..sudah siap.
Adik saya turut sama menyiapkan goodie bag untuk si abangnya

Tengok..! cantik tak kami berposing dengan beg kertas ni..?
Persiapan bilik tidur pengantin tidak kurang penatnya. Beberapa hari sebelum majlis saya sekeluarga dah tiba kerumah keluarga. Barangan dan hiasan termasuk tirai diberi pinjam oleh teman sekerja saya. Jadi memang save la budget. Sesuaila dengan motto kami cantik & save budget...hihihii..
Adik saya tekun memasang dawai untuk tirai katil
Kami memasang satu lampu bermentol kuning untuk menyerlahkan hiasan bilik

Cadar milik adik saya. kelambu putih itu pula saya beli dengan harga RM60. Bunga yang tergantung itu juga saya bikin sendiri

Semuanya hasil usaha & kerjatangan kami semua

Saya bersama adik lelaki yang menjadi raja sehari

Saya dan En. Somi orang yang banyak bertungkus lumus menyediakan bilik pengantin yang serba ringkas 

Lega..segalanya siap sempurna seperti yang dirancang
Tiba masa untuk meja santapan pengantin. Bilik tidur pengantin sudah siap..kami beralih pula ke meja santapan pengantin yang juga mendapat sentuhan kami semua. Tirai belakang yang berwarna merah bata & putih adalah milik emak saya.Ianya merupak tirai untuk katil tapi kami buat untuk meja santapan. Kain putih itu pula milik teman sekerja. 
hasil sentuhan kami semua.Ringkas saje kerana kami dipihak lelaki

Pengantin dan ibubapa kedua belah keluarga makan bersama

Ikan  siakap masak 3 rasa hasil masakan adik dan dihias oleh tangan saya

Simple aje..cabai merah satu kemestian..!

Udang goreng kunyit..dicucuk keatas seketul nenas dgn penyucuk lidi sate


Read more: http://www.adibsite.com/2014/11/pasang-facebook-comments-responsive.html#ixzz3Pd3lfqkd

2 comments: