Monday 8 December 2014

Limau bali, jeruk mempelam dan Bihun Tomyam pengubat sakit kepala ~ Gara-gara Lamb Chop Blackpeper

    Sepanjang hari En. Somi mengadu kepalanya sakit dan berat..saya pun tak terkecuali.Rasanya ini penangan Lamb Chop blackpeper yang kami berdinner sakan semalam. Menjangkau usia 40an ni, kami terpaksa akur yang badan agak lelah menerima sebarang daging terutama daging kambing.Huhuhu...Kebetulan keesokkan harinya teman sekerja menghadiahkan sebijik limau bali, jadi saya cadangkan pada En. Somi, sepanjang hari ni kita mesti menjamu selera dengan segala makanan yang masam-masam.
        Dalam hujan renyai-renyai petang tu, saya mengupas limau bali dan gaulkan bersama potongan jeruk mempelam yang kami beli sebentar tadi. Kemudian kami sudahi pula dengan Rojak buah yang sangat sedap apabila diganding bersama. Emmm..Barulah berpeluh sikit badan dan kepala beransur lega...

limau bali dan potongan jeruk mempelam diganding bersama rojak buah pengubat pening lalat

Sapa yang tak terliur?

Lazat..hebat..terangkat

Tak cukup dengan asam dipetang hari, malamnya saya membikin pula bihun tomyam yang sengaja saya bikin sedikit masam. Pagi esoknya En. Somi mengadu yang kepalanya terasa lebih ringan dan takla sakit sangat cam kelmarin.Alhamdulillah...
Bihun Tomyam simple dimalam hari




Read more: http://www.adibsite.com/2014/11/pasang-facebook-comments-responsive.html#ixzz3Pd3lfqkd

No comments:

Post a Comment