Friday 6 February 2015

Jalan-Jalan di Pulau Pangkor

    Ini cerita percutian kami sekitar Julai '14. Kali pertama ke sini, tak ramai family saya yang mengikut tapi untuk kali ni, luarbiasa ramainya. Berderet dah macam rombongan Cik Kiah dah..Saya booking hotel dari Agoda seawal sebulan dari tarikh kami kesana untuk mengelakkan ketiadaan tempat penginapan. Tak banyak yang dapat di catatkan disini kerana banyak yang hilang dari ingatan dah..almaklumla..ini cerita sejak tahun lepas yang saya peruk lama dan baru hari ni tergerak untuk memaparnya disini.

Saya dan En. Somi  berlatarbelakang pemandangan yang cantik
Bilik Hotel kami yang besar dan selesa. 2 katil bersize queen tersedia.


Saya di chalet penginapan 

Sewaktu bersiar-siar malam harinya ternampak plk botol-botol Shisha yang boleh diguna oleh mereka-meraka yang berminat 


Menaiki motorboat untuk acara snorkeling

Damainya pagi dan kilauan air tersimbah cahaya matahari pagi menjadikan saya rindu nak kesana lagi..huuhuhu

Berada didalam motorboat untuk membawa kami ke Pulau untuk acara snorkeling dan 

Kelihatan ikan-ikan galak dalam air yang jernih




Anak-anak seronok bermain ombak

Tiba di Pulau, berfoto dululah..

Mencuba jet ski 

En. Somi melayan si kenit bermain pasir pantai

Sekeluarga bermain aktiviti pantai

Berehat sebentar di atas batu-batu besar yang banyak terdapat di Pulau

Kedai menjual pakaian terdapat di sepanjang jalan

Sepanjang jalan kedai pakaian, pelampung, makanan, souvenier dsbnya dijual

Bermain bola tampar dikawasan hotel penginapan

suasana petang yang nyaman..Kaum lelaki berpeluh ketiak bermain bola tampar

Saya kagum melihat chalet-chalet dibina menjajar naik keatas. 



Malamnya bersantai di tepi laut

Dari depan hotel penginapan

Kolam ikan yang dibina di depan hotel menyerlahkan lagi Hotel ini

Berfoto kenangan sebelum berangkat pulang

Add caption


Bersantai di kerusi didepan bilik Hotel sebelum berangkat pulang


Read more: http://www.adibsite.com/2014/11/pasang-facebook-comments-responsive.html#ixzz3Pd3lfqkd

6 comments:

  1. Bestnya dapat selam selam skodeng ikan.. Huhuuu (=

    ReplyDelete
    Replies
    1. best sgt...bkn setakat ikan jer..batu karang cantik2 pun leh nampak...hihii

      Delete
  2. bestnyeeee! hrp dpt bercuti kt sana..:)

    http://creamylittlediary.blogspot.com/2015/02/hai-blogger-lets-masak-dan-menang.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh jer dik...Sangat menarik dan tak rugi habiskn wit..huhuuhu

      Delete
  3. nice blog :) saya datang melawat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 tuan blogger area pemangkin semangat saya...thnks..

      Delete